Dolnośląskie - Kudowa-Zdrój atrakcje

W Kudowie-Zdrój wylądowaliśmy przypadkiem, mieliśmy jechać zupełnie gdzie indziej, ale z powodów losowych wyjazd został przełożony. W weekend wybieraliśmy się do Polanicy, więc postanowiliśmy poszukać czegoś niedaleko, trafiło na Kudowę-Zdrój. Spędziliśmy tam jeden z najpiękniejszych wypadów w tym roku.

Kudowa-Zdrój to miasteczko uzdrowiskowe położone na Dolnym Śląsku, w powiecie kłodzkim.  Piękna zabudowa sięga nawet XVII wieku. Niepozorne miejsce ma w sobie sporo atrakcji, jest również doskonałą bazą wypadową. Co można tam robić?

Muzeum Zabawek

Totalnie niepozorne miejsce. Nie byłam nastawiona jakoś specjalnie optymistycznie, a wyszliśmy zachwyceni! Po zakupie biletów (14 zł normalny, 12 zł ulgowy) weszliśmy do małego budynku mieszczącego się w centrum. Po wejściu do pierwszej sali przenieśliśmy się w czasie. Mimo że mamy dopiero 30 lat, okazało się zabawki z naszego dzieciństwa są już w muzeum! Widać, że założyciele to pasjonaci. Muzeum nie jest duże, ale ma ogromną ilość eksponatów, które znajdują się na dwóch poziomach. Dzieci były w miarę zaciekawione, ale my bawiliśmy się rewelacyjnie. Polecam każdemu, zwłaszcza dorosłym, nawet jeśli nie macie się za osoby szczególnie sentymentalne. Podróż do beztroskiego czasu dzieciństwa, z pewnością wprawi każdego w dobry nastrój.

Park Zdrojowy

Przepiękny park zlokalizowany w samym centrum. Urokiem takich małych miasteczek jak Kudowa-Zdrój jest to, że wszystko znajduje się obok siebie, nie trzeba ruszać auta i wszędzie można dotrzeć spacerem. Doskonale zagospodarowany teren, dużo alejek, mnóstwo ławek i ciekawa roślinność sprawiają, że jest to miejsce, które czaruje aurą o każdej porze roku. W środku parku zlokalizowana jest pijalnia wody. Półkolisty budynek z wysokimi przeszklonymi oknami został zbudowany na bazie architektury barokowej i secesyjnej. Wnętrze pełne jest egzotycznej roślinności. W środku znajdują się również sklepy i doskonała kawiarnia. Wstęp jest bezpłatny, napicie się wody kosztuje 1,50zł

Park Narodowy Gór Stołowych

Zaledwie kilkanaście minut autem od naszego miejsca noclegu znajduje się park, z którego ruszyliśmy na Szczeliniec. Najwyższy szczyt Gór Stołowych udało nam się zdobyć razem z dziećmi – 7 i niecałe 3 lata, jest więc to opcja dla każdego. Na górze znajduje się kawiarnia w której zjemy posiłek, piękne widoki na tarasie widokowym i oczywiście wejścia na inne szlaki.

Kaplica Czaszek

Kudowa-Zdrój kryje w sobie również jeden z najbardziej znanych zabytków w Polsce. To tutaj znajduje się jedyny tego typu obiekt w Polsce. Kaplica została zbudowana w latach 1776-1784. Ściany i sklepienie wnętrza kaplicy pokrywa około 3 tysiące ciasno ułożonych czaszek i kości ludzkich. Dalsze 20-30 tysięcy szczątków, leży w krypcie pod kaplicą. W dzieciach wzbudza raczej ciekawość, u dorosłych nostalgię i refleksję… Po wejściu do kaplicy słuchamy historii jej powstania oraz kilku ciekawostek opowiedzianych przez siostrę zakonną.

NOCLEG

Hotel Kudowa szerzej opisałam dla Was tutaj, fajna miejscówka, doskonała lokalizacja, kameralny basen i lokalna kuchnia. Poranne widoki z balkonu motywowały do wstawania 🙂

Inne atrakcje na Dolnym Śląsku znajdziecie oczywiście TU.

Przejdź na instagram

Śledź moje podróże na Instagramie

@GdziewPolscenaweekend

Bloger
Kasia/Gdansk ♥️ Absolwentka turystyki, Gedanistka i studentka Varsavianistyki👩🏼‍🎓