Local Days to event zorganizowany na terenie hotelu Mercure Gdynia. Na czym polegała idea imprezy?

Wczoraj miałam okazję być na evencie Local Days w @mercuregdyniacentrum Ciekawa inicjatywa promująca lokalną kulturę oraz rzemiosło. Wystawiali się artyści z Gdyni, były pokazy mody i kulinaria. Zawsze jak bywam w innych regionach Polski staram się chłonąć jak najwięcej klimatu z okolicy. Bardzo fajna sprawa, mam nadzieję na więcej takich akcji 🙂 #DiscoverLocal #Mercurehotels #gdziewpolscenaweekend #event #podróże #gdynia #trójmiasto #polskajestpiekna #polskajestpiękna

Opublikowany przez Gdzie w Polsce na weekend? Czwartek, 10 października 2019

Świat dziś pędzi w zawrotnym tempie, ludzie coraz rzadziej zwracają uwagę na lokalną kulturę miejsc w których przebywają. Jak ja przebywam w innym regionie uwielbiam smakować i testować lokalne smaki, wyszukiwać ciekawostek i ciągać towarzyszy podróży po różnych miejscach. Oczywiście, nie mają ze mną lekko, ale uważam że w tym tkwi urok podróży 🙂 Event zorganizowany w Gdyni miał za zadanie promowanie lokalnej kultury oraz twórców. Czy się udało?

Local Days podkreśliło silne powiązania hotelu Mercure z lokalnością i tradycjami. Samego hotelu chyba nie muszę przedstawiać, od lat wpisany jest w krajobraz Gdyni. Gigantyczne zaplecze, oryginalny design pokoi, doskonale znany widok na centrum lub zatokę. Miejsce jest zapewne znane wszystkim miłośnikom Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych. 

Przy wejściu na gości czekały stoiska przygotowane przez lokalnych twórców m.in. meble Tamo, stoisko z kapeluszami Misstery, niezwykła biżuteria Anny Koraletti, torebki  Mia Mia, ceramika Anny Świetlickiej, galanteria marki Batycki oraz czarujące męskie muchy Edyty Kleist. 

KULINARIA

Dla gości przygotowano 6 bufetów, za każdy odpowiadał inny wystawca na stałe współpracujący z hotelem. Za przygotowanie strefy kulinarnej odpowiadał Tomasz Kaniewski, szef restauracji Winestone. Było w czym wybierać, a jako gdańszczanka potwierdzam że są to naprawdę uznane lokalne marki 🙂 

MODA

Gospodarzem wydarzenia był znany dziennikarz, Mateusz Szymkowiak. Damskiej części publiczności Local Days z pewnością przypadły do gustu trzy pokazy mody. Jako pierwszy swoje stroje pokazał Michał Starost, który zaprezentował piękne klasyczne rzeczy. Jako kolejna swoje kreacja prezentowała Ismena Warszawska. Piękne kobiece wzory, podkreślające rózne sylwetki kroje – każda z pań z pewnością znalazła tam coś dla siebie. Ostatnie kreacje prezentowała Karolina Kalska. Jej styl kojarzy się głównie z niepowtarzalnymi kimonami. Była to kolekcja na jesień. Nie jestem specjalistką od mody więc nie będę się rozpisywać – pokazy były bardzo różnorodne, modelki piękne, a same pokazy bardzo dopracowane wizualnie i muzycznie. 

Jednym z największych zaskoczeń wieczoru był dla mnie występ duetu Afrocake. Hipnotyzujący głos wokalistki Adelle Matsill oczarował publiczność. Myślę że jeszcze nie raz o niej usłyszymy, nie tylko przy okazji lokalnych wydarzeń, choć zdradzę zainteresowanym że można jej regularnie posłuchać w sopockim Fidelu. Na imprezie gościły również gwiazdy m.in. Katarzyna Figura.

AccorHotels to ponad 3700 hoteli w ponad 100 krajach. W związku z tak liczną ilością obiektów, bardzo się cieszę że takie duże sieci robią ukłon w stronę lokalności. Liczę że jest to jeden z trendów w turystyce, który zagości w niej na stałe. Czy coś bym dodała? Chętnie bym dorzuciła jakiś wernisaż lokalnych artystów oraz krótką prelekcje o najciekawszych miejscach w okolicach, chociaż to już z pewnością moje zawodowe skrzywienie 😉

Daiva Mačiulė, zjawiskowa dyrektor hotelu

Atrakcje w województwie Pomorskim znajdziecie tutaj, chociaż częściej wrzucam je na fb. Oczywiście pamiętajcie że to Trójmiasto jest piękne o każdej porze roku! Dziękuję AccorHotels za możliwość poprowadzenia relacji na instagramie.

Komentarze

komentarzy